Senin, 20 Februari 2023 telah selesai dilaksanakan verifikasi tempat uji kompetensi di SMKS 1 Parahyangan, oleh Dinas Pendidikan Provinsi Jawa Barat yang didelegasikan kepada Bapak Kusnadi M.Pd. dan Bapak Ecep Jaja Miharja, M.Pd.

Verifikasi ini sangat penting dilakukan untuk persiapan pelaksanaan Uji Kompetensi di SMKS 1 Parahyangan secara mandiri, dengan dukungan assesor Eksternal dari Industri dan Asosiasi. Untuk kompetensi keahlian Rekayasa Perangkat Lunak, kami menggunakan assesor dari CV. Sintesa Mandiri Karya dan untuk Manajemen Perkantoran dari Asosiasi Profesi Perkantoran.

Setelah dilakukan Verifikasi, SMKS 1 Parahyangan dinyatakan sangat layak untuk melaksanakan Uji Kompetensi secara mandiri, mengingat sudah memiliki sarana yang memadai dan prasarana yang mendukung, selain itu didorong juga oleh guru produktif yang memiliki kompetensi dibidang nya.

Uji Kompetensi adalah kegiatan yang penting untuk ke SMK’an. dimana di ujikom ini kemampuan anak-anak akan dinilai sedari sekolah tingkat pertama hingga tingkat ketiga sekarang. Ujikom menjadi salah satu syarat untuk standart kelulusan di SMKS 1 Parahyangan.

Categories: Uncategorized

4 Comments

gate io telegram · May 20, 2023 at 03:20

Thank you very much for sharing. Your article was very helpful for me to build a paper on gate.io. After reading your article, I think the idea is very good and the creative techniques are also very innovative. However, I have some different opinions, and I will continue to follow your reply.

gate io nasıl üye olunur · May 21, 2023 at 02:06

I am a website designer. Recently, I am designing a website template about gate.io. The boss’s requirements are very strange, which makes me very difficult. I have consulted many websites, and later I discovered your blog, which is the style I hope to need. thank you very much. Would you allow me to use your blog style as a reference? thank you!

gate io telegram · May 23, 2023 at 08:54

This article opened my eyes, I can feel your mood, your thoughts, it seems very wonderful. I hope to see more articles like this. thanks for sharing.

gate io · May 25, 2023 at 01:35

I have read your article carefully and I agree with you very much. This has provided a great help for my thesis writing, and I will seriously improve it. However, I don’t know much about a certain place. Can you help me? https://www.gate.io/uk/signup/XwNAU

Leave a Reply

Avatar placeholder

Your email address will not be published. Required fields are marked *